onsdag den 18. februar 2009

Min første havørred over 5kg


Den 23/7-98 ringede min kammerat willy fra nordjyland, at der var kommet en stor opgang af havørred i uggerby å. Det var nu jeg skulle komme der op, når en nordjyde siger nu så menes der nu. Jeg fik hevet stængerne ned fra væggen og pakket, i det samme kom min kone op fra vaskekælderen, hun spurgte hvor jeg skulle hen "uggerby å". Hun blev godt nok sur, du har lovet at køre vores søn i lufthavnen i morgen aften, jeg lovede at jeg nok skulle nå hjem og køre. Afsted til toget og ca. 5 timer efter var jeg fremme. En anden af mine fiskekammarater var også der oppe, da jeg sagde at jeg kun kunne fiske aften og næste morgen, før jeg skulle tilbage igen, brød vi ud i latter og hans kommentar var "du er syg". Efter en kop kaffe hos willy og karen gik vi ned til åen, fik pakket grejet ud, da opdagede jeg at jeg havde fået den forkerte flueline med, den var en klasse under den jeg skulle bruge surt, men det gik an. Det var stadig lyst da vi startede, jeg havde max kastet 10 gange da der var bid, det var et rigtig klude kast, ind over nogle siv stod og vadede på fluelinen "super start", løslinen kom på hjulet og et par ture op og ned af åen, var den klar til at blive landet. Det blev Arne i sine nye russkindsko der fik den ære, skoene var ikke så kønne mere. Morgenfiskeriet var spændende man kunne se, at der kom nye fisk op, de gamle fisk hoppede og jagede de nye fisk. Ingen fisk på krogen, men det var en super morgen at fejre sin fødseldag på. Nåede hjem så jeg kunne køre knægten i lufthavnen og fisken blev senere severet, som forret til min kones 40 års fødselsdag .

Ingen kommentarer:

Send en kommentar