tirsdag den 3. februar 2009

Kniv og skede


Efter at have opgivet fluebinding pga manglende følelse i mine fingre, kastede jeg mig over det med at lave knive. Det var noget lettere, da det var større ting at arbejde med, det er blevet til 10 stk., mange af dem bruges af mine fiskekammerater. Det er mig en glæde at se, at de syntes de er flotte og de vil bruge dem på deres fisketure, for min mening er, at de skal bruges og ikke ligge i skuffen til pyndt. Det er et stykke værktøj der skal bruges med omtanke og fornuft. Denne kniv på billedet er klingen lavet af smedemester Poul Strande, skæftet er lavet af ibenholt, tin, sort mellemlæg og panduk, skeden er sidesyet og af rårandslæder, billedet er taget af Henrik Larsen.

1 kommentar:

  1. En flot sag, men ikke lige så lækker som den du lavede til mig.

    SvarSlet