onsdag den 25. februar 2009

Haveskovlen


Den første kniv jeg lavede var til en ven, som også lavede knive. Den er lavet i bøffelhorn, men den har jeg ingen billeder af, nr 2 er denne her. Klingen er smedet af min ven og arbejdskollega Asger Øksenhave, træet er panduk, sorte - hvide mellemlæg og kamelben. Kniven er blevet formet om flere gange og linerne er ikke rigtige gode. Den lignede mere en haveskovl, da den var færdig første gang, men den gang var jeg pavestolt over min kniv. Skeden var min første, den er ikke så køn, men det er blevet bedre siden. Dette mønster kan jeg godt lide og årene på træet skal passe sammen, det gør denne kniv spændene af lave. Dette mønster er brugt flere gange med en lille variation, kniven er graveret med mine initialer og klingen er en gave fra en god ven.

1 kommentar: