onsdag den 4. februar 2009

knive


Denne kniv var egentlig til mig selv som fiskekniv, men sådan blev det ikke. En kollega som selv laver knive ville gerne se den. Den blev pakket ind og våbentilladelsen kom også med, da jeg skulle ind i en visitationzone, jeg ville nødig miste min kniv og få en bøde, sådan er det desværre i dag. Kniven blev grundig gennemgået af mine kollega, men der var en der kom tilbage flere gange for at se kniven. Jeg tilbød at vi sammen kunne lave en til ham, men det var han ikke meget for, jeg tror det var tiden der skræmte ham, for han er en meget dygtig håndværker, som jeg har arbejde sammen med i over 20 år og han kan lave alt. Han fik lov at købe kniven, men jeg ser den nok igen på en af vores årlige fisketure. Klingen er af Poul Strande skæftet er af flamberet ibenholt, sort og hvide fiberskiver og panduk. Skeden er ikke på billedet, men den er sort, sidesyet og lavet af rårandslæder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar