søndag den 22. februar 2009

3,7kg, sølvtøj




Mange af de fisk man fanger går i glemmebogen, men der er nogle man aldrig glemmer, det er ikke nødvendigvis de største der giver den største oplevelse, men den her fisk glemmer jeg
aldrig.
Nogle år tilbage en febuar aften havde jeg fanget en havørred på 5,1kg, som ikke gav meget spræl af sig. Jeg fiskede sammen med en nordmand Ott, han havde mistet en flot fisk i løbet af dagen og da det var ved at blive mørkt, blev vi enige om at møde næste morgen. Da jeg kom næste morgen var Ott allerede igang med af fiske, men havde ikke fået noget. jeg gik ud det samme sted hvor hvor der var held dagen før, lagde min flue ud og der var bid med det samme. Det føltes som en stor fisk der gik stille rundt ude i dybet, der blev lagt pres på og pokker tog ved fisken. Fluelinen og baglinen fløj af hjulet, den for hen over en sandbanke og ud i dybet igen. På det tidpunkt kunne jeg ikke se fisken, men den måtte være stor og da den tog turen en gang til, blev jeg meget nervøs og rystede. Efter en lang fight blev den landet 3,7kg, det er en af de bedste fight jeg har haft. Det er rart at det ikke altid er størrelsen der tæller.

1 kommentar:

  1. Nice blog and a nice catch, I have to say! :)

    http://luminata55.blogspot.com

    SvarSlet