lørdag den 7. februar 2009

havørred 11 kg


Den 2/7 04 var vi 5 stk der skulle ned baghaven. Stella skulle lære at kaste med flue, det gik ikke så godt og efter et stykke tid gav hun op og tog sin spindestang. Jeg tror efter 3-4 kast havde hun bid, først troede vi det var en stor gedde, men efter kort tid var vi klar over at det var en havørred, den vejede 5,7 kg og senere på dagen fik Arne en på 6,4 kg, så var vi tændt. Næste dag var vi kun 2 afsted de andre kunne ikke, jeg mistede en god fisk, men min fiskekammerat Kennet mistede 3 store fisk, han var godt nok någet knotten, vi blev enige om at tage derned om natten. Kl 24 var vi klar, efter at have fisket ca 3,5 time og havde opgivet, kastede jeg hen et sted, hvor der kun var ca 60 cm vand og der sagde det bang. Fisk råbte jeg og min kammerat kom løbende, det første han spurte om "er den stor" den er ihvertfald 5-6 kg. Vi kunne ikke se fisken, men kun det hvide skum når den vendte sig, det var kul sort. Efter en lang feight var den klar til at blive landet, Kennet førte nettet ned, "hov der var fisk", en gang til der var også fisk, 3. gang kørte han nettet hen over bunden og fisken gled ind i nettet. Jeg måtte tage fat i netrammen for at få den op, der lød et brøl fra Kennet "den er kæmpe stor", personlig rekord kunne jeg godt se. Da den skulle aflives havde jeg ikke andet end min ståltermokande, så den kom i brug, det bærer den også præg af. Senere på morgenen kom der flere lystfiskere til 0g de skød den til 10+, vi havde ingen vægt med, men da vi kom hjem blev den vejet. Min vægt sagde error den kunne kun tage 10 kg. Min kone blev vækket af al den larm vi lavede ude i køkkenet, og da hun så fisken der lå på køkkenbordet kunne hun bedre forstå, at vi støjede. Fisken blev senere vejet på en digitalvægt til 11kg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar