mandag den 16. februar 2009

kniv til Henrik






Det er den flotteste kniv jeg endnu har lavet, det er helheden der gør den unik. Jeg havde længe gået og kikket på den sorte knivklinge, men vidste ikke hvordan den skulle være, da min arbejdskollega Henrik spurte, om jeg ikke kunne lave en kniv til ham, han havde fået lavet en kniv før til hans fiskeklub. Jeg havde kun den sorte og den kunne han godt lide, men hvordan skulle den se ud. Det blev en anden fiskekammerat Kennet der kom med de vise sten, der blev lavet en skitse som blev fremlagt Henrik, som mente at den kunne blive pæn, så var det igang alt gik efter planen, men da den skulle formes havde jeg ingen båndsav til at skære det værste af skæftet, så det blev pudset væk, magen til svineri har jeg sjældent været udefor, jeg var sort og der var sort støv overalt i værkstedet, men kniven blev flot. Klingen er af Poul Strande, skæftet er af ibenholt, tin, sort mellemlæg og grumset kamelben. Billederne har Henrik selv taget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar