fredag den 8. maj 2009

Kniven til Hans


Mønsteret til denne kniv var allerede klar, da min arbejdskollega spurgte, om jeg ikke kunne lave en kniv til ham. Jeg fortalte ham om mønsteret og det var han helt med på, hans kommentarer var, det er ligesom de danske farver. Hanses store passion er cykelsport, han har rejst verden rundt som mekaniker for det danske banecykelhold. Hans er en rigtig rar fyr, jeg kan roligt sige en hyggeonkel, om det er på fisketure eller på arbejdet, så spreder han glæde. Mønsteret til skæftet har min kone sammensat. Da jeg havde lagt kniven på plads og skulle fotograferer, opdagede jeg en firkløver, det slog mig helt ud, så jeg fik ikke taget så mange billeder som jeg gerne ville. Efter at have undersøgt den lille tue med kløver, fandt jeg en til, men den plukkede jeg ikke. Den anden skal Hans have, den var nok tiltænkt ham, så den ligger i pres og bliver afleveret sammen med kniven.

Klingen er af Poul Strande, skæftet er af palisander, tin, rød og hvid mellemlæg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar