søndag den 17. maj 2009

Den grimme ælling


Havde en billig klods masurbirk liggende, der så meget kedelig ud, fandt den klinge jeg syntes mindst om og gik i gang med at lave en kniv. Forholten passede ikke så godt, men den blev som den er, sjælen var ikke helt med kniven, men den blev limet. Da jeg skulle forme og slibe nogle andre knive, kom den også med. Efter at den var blevet formet og pudset, var der kommet mer mønster frem, men den sagde mig ikke rigtig noget og lidt slibefejl var der også. Sjælen var stadig ikke med og gad ikke at slibe mere på den, så den kom i olie sammen med de andre. Da jeg efter et døgn så til knivene fik jeg en overraskelse, træet havde fuldstændigt ændret sig og det boblede stadig ud af træet. Lidt ærgerlig over at jeg ikke havde brugt lidt mere tid på den, så flot som den var blevet, men den skal være min egen med slibefejl og det hele. Kniven bliver ikke poleret, for den er flot bare slibet og selv en snedker kan tage fejl af en billig træklods, det gør han ikke mere, det er surt at klodsen ikke blev fotograferet, for så kunne man se forvandlingen, for det var en grim ælling.

1 kommentar:

  1. Det er noget flot træ det der masurbirk.
    Det må jeg også have på min næste ;)

    SvarSlet