søndag den 1. marts 2009

Arne´s fluer





Fluebinding har altid været en af mine store interesser, siden jeg var ca. 10 år har jeg bundet fluer og undervist i det i fiskeklubber. Det jeg bedst kunne lide at binde var laksefluer og tørfluer, men for 3 år siden mistede jeg følelsen i mine fingre og det var slut med at binde fluer. Min favoritflue på kysten har jeg ikke så mange tilbage af mere, de er godt gennemtygget, så det gik mig lidt på, for de havde givet mig mange fine fisk. Efter at have gået og brokket mig lidt over de slidte fluer, sagde min fiskekammerat Arne Hansen, at han ville binde nogle nye til mig. Han vidste at de skulle bindes på nogle specielle kroge, så dem tog jeg ud og købte. Mønsteret er ikke noget særligt, det er en variant af grå Frede og en magnus, krogen er st 2. Nogle vil nok syntes, at det er en stor krog og de lange flash på halen er for lange, men tro mig det virker. Mange tak for fluerne Arne, nu skal vi bare ud og prøve dem, det glæder jeg mig til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar